Budoucí trendy pro služební cesty

Budoucí trendy pro služební cesty

Ačkoliv se ve světě stále běžně platí kreditní kartou či hotovostí, mezi business travellers v Latinské Americe, konkrétně v Brazílii a Mexiku, vzrůstá znatelněji než kdekoliv jinde na světě preference digitálních plateb.



V průzkumu, který provedla Global Business Travel Association ve spolupráci s American Express, 36% brazilských a mexických business travellerů uvedlo, že by nejraději platili bezhotovostní peněženkou na svém smartphonu, pokud by měli tu možnost. Celkově se do výzkumu zapojilo více než 3800 lidí z Austrálie, Brazílie, Kanady, Německa, Japonska, Mexika, Velké Británie a Spojených států. Podmínkou bylo, že absolvovali více než čtyři služební cesty mezi březnem 2014 a dubnem 2015.

Mobilní peněženky

Ačkoliv cestující v Mexiku a Brazílii využívají chytré mobilní telefony ve stejné míře jako cestovatelé jinde ve světě, možnosti plateb mají omezenější. Právě to by mohlo být  příčinou tak velkého zájmu o mobilní peněženky v těchto zemích. Business travellers v Brazílii a Mexiku díky bezhotovostní peněžence snadno vyřeší problémy, se kterými se cestovatelé v jiných státech nesetkávají v tak vysoké míře.

V USA by mobilní peněženku využilo zhruba 17% business Ttavellers, celosvětový průměr pak činí 22% respondentů. Výsledky průzkumu působí ještě slibněji, zvážíme-li že tento způsob platby je stále horkou novinkou - Apple Pay byl spuštěn teprve v říjnu 2014 a Google Wallet v roce 2011.

Mobilní peněženky umožňují cestování zcela bez hotovosti či kreditních karet a někteří poskytovatelé služeb včetně Marriott International je rychle implementovali do své nabídky. Nástup nových mobilních technologií rozpoutal diskuzi o budoucnosti platebních transakcí a využívání mobilních technologií.

Zaměstnanci, kterým služební cesty plánuje management, jsou v otázce využívání technologických novinek závislí na svých firmách či agenturách a jejich vůli k využívání pokrokových technologií.

Výzkum, který proběhl na počátku roku 2015 potvrdil, že třetina z 237 amerických cestovních manažerů považuje sledování technologických trendů za náročné. Pouze 39% z nich věří, že péče věnovaná prodeji a zájem o implementaci nových technologií v jejich firmě jsou na dostatečné úrovni.

Internet, sociální média

Výsledky výzkumu napovídají, že mezi další nezbytnosti by mohly v budoucnosti patřit nonstop internetové připojení a využívání sociálních sítí. V dotazníku pro business travellers uvedlo 50% brazilských a 54% mexických respondentů, že sociální média jim pomáhají setkávat se s kolegy či uchovávat si kontakty z pracovních cest, v porovnání s 30% amerických respondentů.

Vysoce ceněné bylo také wi-fi připojení v letadlech, které 87% brazilských a 90% mexických dotazovaných označilo za klíčové pro práci na cestách, v porovnání s 81% amerických dotazovaných. Výsledky výzkumu, ačkoliv se uskutečnil v Severní Americe, naznačují globální trendy, které se projevují také v Evropě a České republice.


23.02.2018, Barbora Trnková