Už jste slyšeli pojem: Bleisure travel?

Už jste slyšeli pojem: Bleisure travel?

Jedná se o propojení služební cesty a soukromého cestování ve volném čase, anglická zkratka bleisure travel je tedy spojením těchto dvou aktivit - business and leisure travel. Tento typ cest se stal novým módním hitem a je příkladem toho, jak se dá spojit příjemné s užitečným.



Podle CNN mnoho lidí, kteří pravidelně musejí cestovat kvůli podnikání, se automaticky stává bleisure cestovateli. Tento termín se stal již ukotveným pojmenováním pro profesionály kombinující volný čas s podnikáním.

 

Statistiky bleisure travel

Podle průzkumu Bridge Street Global Hospitality 60 % business cestujících odpovědělo, že spojují služební cesty se soukromými a 30 % z dotázaných potvrdilo, že jsou to většinou nejméně další dva dny ke služební cestě. Tito lidé také potvrdili, že jim to pomáhá pracovat efektivněji, odbourat stres ze služební cesty a být uvolněnější.

Skupina lidí podnikající tyto prodloužené služební cesty je rovnoměrně rozdělena mezi muže a ženy, přičemž většina z nich spadá do skupiny 45 až 54 let. Druhou největší skupinou jsou mladí ve věku 25 až 35 let, představitelé mileniálů, kteří žijí ve svém online světě.

Styl bleisure travel stále roste, 60% respondentů odpovědělo, že je pro ně mnohem pravděpodobnější si dnes prodloužit svou služební cestu než tomu bylo před pěti lety. Toto procento je ještě podstatně vyšší u mladých cestujících. Bez ohledu na věk, 94% cestujících uvedlo, že to činí proto, aby získali větší kulturní zážitky a prozkoumali navštívené místo. Také 55% cestovatelů sebou vzali na služební cestu nějakého rodinného příslušníka a 29% odpovídajících tak ještě neučinilo, ale chystá se k tomu.

Pro hoteliéry a cestovní kanceláře to znamená skvělou příležitost, jak zvýšit své příjmy právě z klientely na obchodních cestách, kteří si prodlužují své pobyty. Neobchodně orientované hotely by měli strategicky přizpůsobit své marketingové aktivity na tuto demografickou oblast a získat tak svůj podíl z hotelů zaměřených primárně na business travellery.

 

Jak na bleisure cestovatele?

Hoteliéři by měli u mladé generace cílit na posílení zážitku ze služební cesty a nabízet jim také volnočasové aktivity. Nejúspěšnější jsou a budou ti, kteří nabídnou produkty a služby vyhovující mladistvému životnímu stylu, které pomáhají klientům oddělit práci od zábavy. Jedním z dobrých řešení je například nabídnout bleisure cestovatelům možnost business ubytování přímo s partnerem nebo vytvořit cílené prodloužené nezapomenutelné pobyty.

Ukazuje se, že nejoblíbenější aktivity bleisure cestovatelů zahrnují památky, místní kuchyni a typický kulturní zážitek. Zahrnutím těchto všech věcí do své nabídky se hotely mohou stát v očích těchto cestovatelů jako místní odborníci a jejich dobří spojenci. Když se od personálu dozví, kde se v daný den koná jaký kulturní program, kde se mohou dobře najíst a kam vyrazit za památkami, stane se tato značka výjimečnou a bude lákat jistě všechny typy cestujících.


24.01.2018, Linda Paterová